Оксана Мась: людяне «соntemporary art» icon

Оксана Мась: людяне «соntemporary art»




Скачати 30.53 Kb.
НазваОксана Мась: людяне «соntemporary art»
Дата04.08.2012
Розмір30.53 Kb.
ТипДокументи

Савченко В. Оксана Мась: людяне “contemporary art” // Образотворче мистецтво. ­– К., 2009. – № 1. – С. 108-109.

Оксана Мась: людяне «соntemporary art»


Оксана Мась, сучасна одеська мисткиня, якій вже, не зважаючи на досить молодий вік, вдалося зробити неймовірну кар’єру. Тільки-но, з 14 листопада до 14 грудня розгорнувся її новий великий проект у Москві, в стінах Музея сучасного мистецтва. У найближчих планах – виставка в музеї Метрополітен, трохи пізніше в музеї Гуггенхайма; до цього ж – на п’ять років наперед розписано приблизно по два відкриття на місяць у різних галереях, представництвах тощо, починаючи з Києва, Москви, європейських центрів і закінчуючи найвіддаленішими від нас куточками земної кулі. Оксана Мась є постійним учасником відомих світових фестивалів, її роботи продаються на найпрестижніших аукціонах (наприклад, Сотсбі), їх придбають у свої зібрання найавторитетніші музеї сучасного мистецтва та відомі колекціонери.

Художник – це, передусім, той, хто бачить і відчуває певні моменти набагато гостріше, ніж інші. Думаю, що для Оксани Мась одною з головних тем є Життя, переживання його унікальності, моменту його виникнення та індивідуально відзначеного перебування в цьому світі.

Творчість Оксани Мась, безперечно, є плоть від плоті «соntemporary art». Проте, особливо цінне те, що вона не просто представляє це мистецтво, але, в значній мірі моделює його теперішній стан, його обличчя, і можливі проекції в майбутньому. Взагалі, забагато чого в «соntemporary art» виростає з постмодерністської іронії, яка часто-густо переходить межу цинізму та нівелювання усіх людських цінностей, що тільки існують. А втім, в Оксани є й інше, що для неї і для нас має більш глибоке і важливе значення. Окрім “приколів”, що кмітливо зазначають незбігання сенсу та форми, у Мась можна побачити й серйозність. Що не є похмурою та важкою, навпаки, часом зовні вона навіть навмисно легка, немовби випадкова та спонтанно мінлива. Це і є прояв стилю мисткині, починаючи від її розкутих мазків на полотнах величезних форматів, які, до речі, виготовляють для неї в індивідуальному порядку. Тут і її технічні інновації, наприклад, покриття лаком, що створює множинність, фактурну імпульсивність та водночас, ніби розмитість, поверхонь. І персонажі інсталяцій з розірваною та грубо зжужмленою целулоїдною плівкою, які начебто прориваються крізь пелена та в’язкі нашарування, з зусиллям звільнюючись від численних оболонок. З іншого боку, це фігури або частини тіла, наприклад, долоні, що набирають свій об’єм із сплетіння безлічі павутинно-тонких ліній. Та навіть дві підняті жіночі ноги, раптом побачені як стрілки годинника у «Часі за Гринвічем».

Оксана дуже креативна, надзвичайно працездатна і працелюбна. Вона постійно рухається уперед, пробуючи втілювати думки та почуття, що її хвилюють, у нових техніках і формах, невтомно щось замислюючи, комбінуючи і розширюючи своїми винаходами «лексикон» сучасного мистецтва.

Відчування тендітності, вразливості людського життя, тремтливості його дихання органічно розкривається у зверненні до мотиву дитинства, у сюжетах повсякденної скороминущості, що фіксується, мов кадрами фотосесії, і в ривку фігури, яка метнулася до вікна, і у ніби випадкових дотиках зустрічей, і в невблаганних розривах, що безповоротно розкидують нас у тяганину броунівського руху. Проте це й гуру, який спить десь на міській площі, а може, й вже пішов в інший світ і став абсолютно єдиним із птахами, що зібралися навкруг нього.

Оксана Мась багато в чому «self-made», як кажуть англійці. Вона «робить себе» постійно, напруженою працею кожного дня та великою самовіддачею, вірячи у себе й розуміючи наслідки «закопування таланту в землю». Тому так гостро вона відчуває цю проблему і відносно інших, тих, хто психічно і духовно свідчить про свою особистісну розчавленість. Іноді йдеться про творчу нереалізованість – і це звучить не менш пронизливо, ніж частини людського тіла, що «відірвалися» від самої людини, як у серії “Феномен епідермізму”.

Про це саме і її «Пересадка серця». В наш час все стає синтетичним, завдяки успіхам медицини ми навчилися подовжувати життя за допомогою штучних органів. Проте водночас ми закупорюємо себе, свої серця й душі в інших штучних оболонках – дуже гарних, стильно-модних, виблискуючих стразами, але таких, що перетворюють нас із живих, здатних розвиватися, тягнутися до світла й повітря, в машини та механізми, оформлені згідно новітнім дизайнерським знахідкам.

Масштабні проекти О.Мась, за думкою авторки, мають сприяти зануренню людини у контекст відчуття чи ідеї, що переживається митцем. І особисто мені імпонує, що проблеми, які хвилюють та захоплюють художницю, мають загальний вселюдський “діапазон вимірювання” і зберігають “людське обличчя” цього мистецтва.


Віра Савченко,

кандидат філософських наук, мистецтвознавець

Схожі:

Оксана Мась: людяне «соntemporary art» iconОксана Мась: людяне «соntemporary art»
move to 1064-20606
Оксана Мась: людяне «соntemporary art» iconArt of Music (Art Culture), bachelor Information on the profile of education
«Music», «Art», and Music -education in children's art-school establishments account
Оксана Мась: людяне «соntemporary art» iconДокументи
1. /PR_22/ART/art.doc
2. /PR_22/ART/art.docx
Оксана Мась: людяне «соntemporary art» iconArt of Music (orchestral string instruments), bachelor Information on the profile of education
«bachelor» can occupy the following positions: teacher of art and instrumental disciplines in secondary and higher institutions of...
Оксана Мась: людяне «соntemporary art» iconArt of Music (piano, organ), bachelor Information on the profile of education
«bachelor» can occupy the following positions: teacher of art and instrumental disciplines in secondary and higher institutions of...
Оксана Мась: людяне «соntemporary art» iconПлатіжна система та шляхи її вдосконалення
Мілян Оксана Зіновіївна, керівник Клебан Оксана Дмитрівна, Вишнянський коледж лнау
Оксана Мась: людяне «соntemporary art» iconШурко оксана Богданівна
Шурко оксана Богданівна (14. II. 1962, Львів) – політолог, канд політ наук (Взаємозв’язок політичної діяльності та політичної культури,...
Оксана Мась: людяне «соntemporary art» iconПрийом заявок на участь у другому конкурсі на отримання Премії Future Generation Art Prize продовжено до 20 травня 2012 року
Продовження прийому заявок на участь у другому конкурсі на отримання Премії Future Generation Art Prize до 20 травня 2012 року надає...
Оксана Мась: людяне «соntemporary art» iconCall for Applications The Language of Art and Music

Оксана Мась: людяне «соntemporary art» iconFor separate direction of preparation specialities are the «Fine art»

Додайте кнопку на своєму сайті:
Документи


База даних захищена авторським правом ©zavantag.com 2000-2013
При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання відкритою для індексації.
звернутися до адміністрації
Документи