Методичні рекомендації щодо проведення освітньо-виховних та інформаційно-просвітницьких заходів icon

Методичні рекомендації щодо проведення освітньо-виховних та інформаційно-просвітницьких заходів




Скачати 55.44 Kb.
НазваМетодичні рекомендації щодо проведення освітньо-виховних та інформаційно-просвітницьких заходів
Дата28.09.2012
Розмір55.44 Kb.
ТипМетодичні рекомендації


Методичні рекомендації

щодо проведення освітньо-виховних та

інформаційно-просвітницьких заходів

з відзначення 125-річчя

з дня народження видатного

режисера, публіциста, перекладача

Леся Курбаса


На виконання Постанови Верховної ради України від 8 лютого 2012 року № 4359 -VІ «Про відзначення 125-річчя з дня народження Леся Курбаса» та з метою гідного пошанування пам’яті й відзначення на належному рівні 125-річчя від дня народження Леся Курбаса – видатного українського режисера-новатора, актора, драматурга, теоретика театру і педагога Інститут післядипломної педагогічної освіти пропонує провести в загальноосвітніх та позашкільних навчальних закладах освіти за участю науковців, артистів театру, письменників, громадських та культурних діячів освітньо-виховні заходи, присвячені творчому спадку і діяльності ювіляра.

Провести освітьо - виховні заходи: дні театру, присвячені творчості О.Курбаса; конкурси на кращий письмовий твір з подальшим друкуванням творів на сторінках періодичних видань; вечори зустрічі з артистами Буковини на тему: «Тернини і зірки творчості Курбаса»,«Львівський академічний театр імені Леся Курбаса».

^ Науково –практичні конференції на такі теми: «Дискурс Леся Курбаса на межі століть», «Театр Леся Курбаса як модель українського експресіонізму», «Мова і кіно у театьральних постановках Леся Курбаса», «Дорога на Соловки»; педагогічні читання: «Лесь Курбас і театр ХХ століття», «Лесь Курбас - засновник політичного (1922-1926), а потім філософського (1926-1933) театру в Україні», літературно-музичні години: «Реформатор українського театру», «Лесь Курбас і його театр «Березіль», «Театральна юність Леся Курбаса».





^ Сторінки біографії Леся Курбаса


"...Я пов'язую з переходом у Харків перспективи відродження "Березіля" як такого, як того колективу, котрий не тільки плететься від постановки до постановки, котрий не те, що допускає елементи розкладових настроїв, але весь скупчений на одній меті, тобто безперечне завоювання центральної позиції".( Лесь Курбас)

У квітні-травні 1926 р. Всеукраїнська театральна нарада ухвалила рішення про перейменування київського театру "Березіль" у Центральний український театр Республіки і переведення його до Харкова.

Відтоді почався чи не найяскравіший період життя видатного українського режисера, який повною мірою розділив трагічну долю свого покоління.

Лесь Курбас (Олександр-Зенон Степанович) народився 25 лютого 1887 року в місті Самбір (тепер Львівської області) у родині акторів галицького театру Степана та Ванди Курбасів (за сценою Яновичі). Батько його, хоча й був мандрівним українським актором, проте і в бідності своїй прагнув дати Олександрові гарну освіту.

Навчався він у Тернопільській гімназії, у Віденському та Львівському університетах. Тому цілком природно, що Лесь ввібрав у себе усе те, що могла дати йому європейська культура. . Вже тоді Курбас мріяв працювати на Надніпрянській Україні, де існував сильний демократичний театр Садовського (Київ) і де поруч була висока театральна культура. У 1916 році його мрія здіоли Садовського обіцяла розвинутися, але сталося так, що він приніс свій акторський талант у жертву режисерському. Головна увага й енергія молодого митця були скеровані на організацію студії молодих акторів, з якої виріс згодом Молодий театр. Назва "Молодий театр" з'явилася вже влітку 1917 року. Молодий театр - це театр пошуків нових форм втілення сучасної та класичної драматургії. З цього театру взяли початок кілька українських театрів

^ Література про життя і творчість Леся Курбаса.

Волицика І. Театральна юність Леся Курбаса (проблема формування особистості). - Львів: Ін-т народознавства НАН України, 1995. - 152 с.

У монографії досліджується маловивчена проблема формування творчої особистості видатного режисера-реформатора. Розглядається період його навчання у Віденському та Львівському університетах, акторська діяльність в театрі товариства "Руська бесіда

Лесь Курбас був засновником спочатку політичного (1922-1926), а потім і філософського (1926-1933) театру в Україні. У виставах свого філософського театру "Березіль" (Харків) Курбас малює всесвіт, де головним стає особлива довіра до життя людини у всіх його суперечностях.

Лесь Курбас і "березільці" знайшли свого драматурга, п’єси якого були співзвучні їхнім естетичним засадам. Таким драматургом став Микола Гурович Куліш. Першою його п’єсою, що побачила світло рампи на сцені "Березолю", стала "Комуна у степах" (Київ). Творча співпраця тривала і в Харкові.

У Києві "Березіль" мав під своїм крилом майстерні, плинні півавтономні одиниці. У Харкові все було під одним дахом, і під одним проводом - Курбасовим. У театрі діяв мюзик-хол (спектаклі "Шпана", "Алло на хвилі", "Чотири Чемберлени"), агітпроп. Було підготовлено серію "Костюмовані історії" (спектаклі "Жакерія", "Сава Чалий", "Король бавиться", "Змова Фієско").

^ Курбас Л.: Із творчої спадщини / Л.Курбас. - К.: Дніпро, 1988. - 518 с.

Книга є першою ґрунтовною спробою відкрити читачеві духовну спадщину Леся Курбаса. В ній зібрано значну частину теоретичної і педагогічної спадщини митця-новатора. Великий інтерес представляють статті, рецензії, виступи, які зібрані багаторічними зусиллями театрознавця М.Г.Лобінського. Цінність видання підвищує велика кількість фотографій, котрі публікуються вперше.

Режисерська лабораторія театру "Березіль": Я.Бортник, В.Василько, Б.Тягно, З.Пігулович, Лесь Курбас, Ф.Лопатинський, Ю.Лішанський. Стоять: П.Береза-Кудрицький, І.Крига, А.Ірій.

З "Березолю" вийшли: М.Крушельницький, Л.Дубовик, В.Скляренко, Б.Тягно, В.Балабан, Г.Ігнатович, І.Микитенко.

Митці театру йшли до цехів заводських, у гущу виробничого життя. Результатом стала документальна, заснована на реальних фактах будівництва Харківського тракторного заводу і зображенні конкретних , героїв праці, виставка- репортаж "Народження велетня".

^ Курбас Лесь. Філософія театру / Упоряд. М.Лабінський. - К.: Вид-во Соломії Павличко "Основи", 2001. - 917 с.

У виданні вперше друкується великий масив досі не опублікованої (за деякими вийнятками) теоретичної спадщини Леся Курбаса (1887-1937). Видання представляє інтерес не лише для дослідників творчості режисера, істориків театру, а й для практиків театральної справи. Книжку видано за сприяння Міжнародного фонду "Відродження".

П'єси М.Куліша "Народний Малахай", "Мина Мазайло", на жаль, не знайшли розуміння у критики. Проти Леся Курбаса були висунуті звинувачення в "похмурості", викривленні оптимістичної радянської дійсності.

Багато чого з творчих пошуків Курбаса не розумілося широкими масами глядачів. Це стосується і його вистави "Маклена Граса", яка досягає справжньої філософської глибини. Але незважаючи на несприятливу для творчості атмосферу нерозуміння, недоброзичливості, Лесь Курбас не занепадав духом, він до останньої можливості вів боротьбу з поширеними у той час тенденціями спрощенства, вульгаризації мистецтва. Опоненти ж щонайменшу невдачу Л.Курбаса завжди розцінювали як цілковитий провал театру. Сцена з вистави "Маклена Граса" М.Куліша. "Березіль", 1933 р.

^ Борошко Ю.М. Режисер Лесь Курбас. - К.: Мистецтво, 1987. - 197 с.

У книжці розповідається про творчий шлях Леся Курбаса, організатора Малого театру, Київського драматичного, а також театру "Березіль". Викладені його теоретичні погляди, які не втратили актуальності та значення до нашого часу.

Можливо, саме тому, що режисер не відступив, не поступився своїми переконаннями, його було наклепницькі обмовлено, звільнено з посади керівника "Березолю" і заарештовано у Москві, де він кілька місяців працював у єврейському театрі на Малій Бронній. Він був висланий на будівництво Біломорсько-Балтійського каналу на Медвежу Гору, потім його відправили на Соловки. У 1937 році після повторного суду він був розстріляний, а у 1957 році посмертно реабілітований.

^ Лесь Курбас: Статьи и воспоминания о Лесе Курбасе. Литературное наследие / Сост.: М.Г.Лабинский, Л.С.Танюк. - М.: Искусство, 1987. - 463 с.

Книга розповідає про естетичні погляди видатного митця-новатора і блискучі акторські роботи. У першій частині збірника містяться спогади авторів, режисерів, літераторів, які працювали з митцем. Друга містить літературну спадщину Леся Курбаса. Книга має багатий ілюстративний матеріал.

У 1989 році на фасаді Харківського державного академічного українського драматичного театру ім. Т.Г.Шевченка було встановлено меморіальну дошку в пам'ять про Леся Курбаса, а "Мала сцена" театру знову отримала назву "Березіль".

Схожі:

Методичні рекомендації щодо проведення освітньо-виховних та інформаційно-просвітницьких заходів iconМетодичні рекомендації щодо освітньо-виховних та інформаційно-просвітницьких заходів з відзначення
Гната Мартиновича Хоткевича – українського письменника, історика, композитора, мистецтвознавця, етнографа
Методичні рекомендації щодо проведення освітньо-виховних та інформаційно-просвітницьких заходів iconМетодичні рекомендації щодо проведення освітньо-виховних заходів в начальних закладах області
Провести літературно-музичні вечори: «Він живе у вічності», «Я любив вас усіх, та найбільше любив Україну», «Він, як пісня, завжди...
Методичні рекомендації щодо проведення освітньо-виховних та інформаційно-просвітницьких заходів iconМетодичні рекомендації щодо проведення уроків чи позакласних виховних заходів з питань ґендерної рівності
По суті, ґендер є соціокультурним аналогом статевого (біологічного) диморфізму. Відтак стать як категорія складається з двох посутніх...
Методичні рекомендації щодо проведення освітньо-виховних та інформаційно-просвітницьких заходів iconПро проведення відкритих виховних заходів
Шановна Галино Петрівно! Доводимо до Вашого відома, що на весінній семестр 2010/2011 навч року факультетом інноваційної економіки...
Методичні рекомендації щодо проведення освітньо-виховних та інформаційно-просвітницьких заходів iconБальні оцінки для розрахунку рейтингів студентів
Переможці та призери культурно-просвітницьких, розважальних і виховних заходів на рівні держави
Методичні рекомендації щодо проведення освітньо-виховних та інформаційно-просвітницьких заходів iconНаказ №889 м. Севастополь Про проведення міського конкурсу творчих робіт учнів з протидії торгівлі людьми
України від 19. 07. 2012 р. №827 «Про затвердження плану заходів Міністерства освіти І науки, молоді та спорту щодо запобігання торгівлі...
Методичні рекомендації щодо проведення освітньо-виховних та інформаційно-просвітницьких заходів iconМетодичні рекомендації щодо освітньо-виховних та
Птнз, викладачам музики, художньої культури, українознавства, історії, української мови та літератури створити в кабінетах виставки,...
Методичні рекомендації щодо проведення освітньо-виховних та інформаційно-просвітницьких заходів iconМіністерство освіти україни кременчуцький державний політехнічний університет ім. Михайла остроградського методичні рекомендації щодо проведення лабораторних
Методичні рекомендації щодо проведення лабораторних робіт з дисципліни “Прикладне програмне забезпечення економіки” для студентів...
Методичні рекомендації щодо проведення освітньо-виховних та інформаційно-просвітницьких заходів iconМетодичні рекомендації щодо проведення Методичні рекомендації щодо проведення самостійної роботи студентів

Методичні рекомендації щодо проведення освітньо-виховних та інформаційно-просвітницьких заходів iconМетодичні рекомендації щодо проведення практичних занять
Методичні рекомендації щодо проведення практичних занять з дисципліни “Ринок фінансових послуг” для студентів денної та заочної форм...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Документи


База даних захищена авторським правом ©zavantag.com 2000-2013
При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання відкритою для індексації.
звернутися до адміністрації
Документи