Програма Основний синтаксис icon

Програма Основний синтаксис




НазваПрограма Основний синтаксис
Сторінка1/3
Дата29.05.2013
Розмір0.53 Mb.
ТипЛекция
  1   2   3

Лекция №1

Що таке PHP 
Інструментарій 
Мінімальна програма 
Основний синтаксис 
Поділ інструкцій 
Коментарі 
Змінні, константи й оператори 
Типи даних 
Керуючі конструкції 
Умовні оператори 
Цикли 
Оператори передачі управління 
Глобальні змінні 
Статичні змінні 
Значення, що повертаються 
Повернення посилання 
Змінні функції 
Символічні і жорсткі посилання 
Жорсткі посилання в PHP 

Що таке PHP

   PHP - це широко використовувана мова сценаріїв загального призначення з відкритим вихідним кодом.

   Говорячи простіше, PHP це мова програмування, спеціально розроблена для написання web-додатків (сценаріїв), що виконуються на Web-сервері.

   Абревіатура PHP означає "Hypertext Preprocessor (Препроцесор Гіпертексту)". Синтаксис мови бере початок з C, Java і Perl. PHP досить простий для вивчення. Перевагою PHP є надання web-розробникам можливості швидкого створення динамічних web-сторінок.

   Важливою перевагою мови PHP перед такими мовами, як мов Perl і C полягає в можливості створення HTML документів із вбудованими командами PHP.

   Значною відзнакою PHP від якого-небудь коду, що виконується на стороні клієнта, наприклад, JavaScript, є те, що PHP-скрипти виконуються на стороні сервера. Ви навіть можете конфігурувати свій сервер таким чином, щоб HTML-файли оброблялися процесором PHP, так що клієнти навіть не зможуть дізнатися, чи отримують вони звичайний HTML-файл або результат виконання скрипта.

   PHP дозволяє створювати якісні Web-додатки за дуже короткі терміни, отримуючи продукти, що легко модифікуються і підтримуються в майбутньому.

   PHP простий для освоєння, і разом з тим здатний задовольнити запити професійних програмістів.

   Мова PHP постійно удосконалюється, і їй, напевно забезпечене довге домінування в області мов web-програмування, принаймні, найближчим часом.


^ Можливості PHP

   PHP може все. Головна область застосування PHP - це написання скриптів, що працюють на стороні сервера; таким чином, PHP здатний виконувати все те, що виконує будь-яка інша програма CGI, наприклад, обробляти дані форм, генерувати динамічні сторінки або відсилати й приймати cookies. Але PHP здатний виконувати й багато інших завдань.


Існують три основні області застосування PHP.

  • Створення скриптів для виконання на стороні сервера. PHP найбільш широко використовується саме таким чином. Все, що вам знадобиться, це інтерпретатор PHP (у вигляді програми CGI або серверного модуля), веб-сервер і браузер. Для того щоб можна було переглядати результати виконання PHP-скриптів в браузері, потрібен працюючий веб-сервер і встановлений PHP. У випадку, якщо ви просто експериментуєте, ви цілком можете використовувати свій домашній комп'ютер замість сервера.

  • ^ Створення скриптів для виконання в командному рядку. Ви можете створити PHP-скрипт, здатний запускатися незалежно від веб-сервера та броузера. Все, що вам буде потрібно - парсер PHP. Такий спосіб використання PHP ідеально підходить для скриптів, які повинні виконуватися регулярно, наприклад, за допомогою cron (на платформах * nix або Linux) або за допомогою планувальника завдань (Task Scheduler) на платформах Windows. Ці скрипти також можуть бути використані в задачах простої обробки текстів.

  • ^ Створення віконних додатків, що виконуються на стороні клієнта. Можливо, PHP є не найкращою мовою для створення подібних додатків, але, якщо ви дуже добре знаєте PHP і хотіли б використати деякі його можливості у своїх клієнт-додатках, ви можете використовувати PHP-GTK для створення таких додатків. Подібним чином ви можете створювати і крос-платформні додатки. PHP-GTK є розширенням PHP і не поставляється разом з дистрибутивом PHP.

   PHP доступний для більшості операційних систем, включаючи ^ Linux, багато модифікації Unix (такі, як HP-UX, Solaris і OpenBSD), Microsoft Windows, Mac OS X, RISC OS, та багатьох інших. Також в PHP включена підтримка більшості сучасних веб-серверів, таких, як Apache, Microsoft Internet Information Server, Personal Web Server, серверів Netscape і iPlanet, сервера Oreilly Website Pro, Caudium, Xitami, OmniHTTPd та багатьох інших. Для більшості серверів PHP поставляється в якості модуля, для інших, що підтримують стандарт CGI, PHP може функціонувати як процесор CGI.

   Таким чином, вибираючи PHP, ви отримуєте свободу вибору операційної системи і веб-сервера. Крім того, у вас з'являється вибір між використанням процедурного або об'єктно-орієнтованого програмування або ж їх поєднання. Багато бібліотек коду і великі програми (включаючи бібліотеку PEAR) написані тільки з використанням ООП.

   PHP здатний генерувати не тільки HTML. Доступно формування зображень, файлів PDF і навіть роликів Flash (з використанням libswf і Ming), що створюються «на льоту». PHP також здатний генерувати будь-які текстові дані, такі, як XHTML та інші XML-файли. PHP може здійснювати автоматичну генерацію таких файлів і зберігати їх у файловій системі вашого сервера замість того, щоб віддавати клієнту, організовуючи, таким чином, кеш динамічного наповнення, розташований на стороні сервера.



Інструментарій

Мінімальна програма

   Традиційно, знайомство з мовою програмування починають з горезвісної програми "Hello, World!". Що ж, ми не будемо відступати від цієї традиції, і напишемо нашу першу програму на PHP!

   Отже, беремо редактор PHP-коду, і напишемо наступний PHP код: 
echo "Hello, World!"; 
?>

   Перш, ніж запустити програму, її потрібно встановити на сервері. Для цього збережіть написаний PHP-скрипт під назвою start.php. Потім скопіюйте його в каталог DocumentRoot вашого сервера. За умовчанням, в Linux таким каталогом є / var / www / html (в старих версіях Linux - / home / httpd / html /). У Windows розташування каталогу залежить від типу встановленого web-сервера і його налаштувань. Тепер наберіть в адресному рядку вашого браузера http://localhost/start.php і, якщо все встановлено і налаштовано правильно, ви побачите текст Hello, World!




Синтаксис

   Ми приступаємо до вивчення основних елементів синтаксису мови PHP. Розглянемо способи поділу інструкцій і створення коментарів, змінні, константи, типи даних і оператори.



^ Основний синтаксис

   Перше, що потрібно знати щодо синтаксису PHP, - це те, як він вбудовується в HTML-код, як інтерпретатор дізнається, що це код на мові PHP. В прикладах ми найчастіше будемо використовувати варіант , І іноді скорочений варіант .




^ Поділ інструкцій

   Програма на PHP (та й на будь-якій іншій мовы програмування) - це набір команд (інструкцій). Оброблювачу програми (парсер) необхідно якось відрізняти одну команду від іншої. Для цього використовуються спеціальні символи - роздільники. У PHP інструкції поділяються так само, як і у Cі або Perl, - кожен вираз закінчується крапкою з комою.

   Закриваючий тег «?>» Також має на увазі кінець інструкції, тому перед ним крапку з комою не ставлять. Наприклад, два наступних фрагмента коду еквівалентні: 
echo "Hello, world!"; / / крапка з комою 
/ / В кінці команди 
/ / Обов'язкове 
?> 
echo "Hello, world!" ?> 
опускається з-за "?>" ->




Коментарі

Часто при написанні програм виникає необхідність робити будь-які коментарі до коду, які ніяк не впливають на сам код, а тільки пояснюють його. Це важливо при створенні великих програм і у випадку, якщо кілька людей працюють над однією програмою. При наявності коментарів у програмі в її коді розібратися набагато простіше. Крім того, якщо вирішувати задачу по частинах, недороблені частини рішення також зручно коментувати, щоб не забути про них надалі. В усіх мовах програмування передбачена можливість включати коментарі в код програми. PHP підтримує кілька видів коментарів: у стилі Сі, C + + і оболонки Unix. Символи / / і # позначають початок однорядкових коментарів, / * і * / - відповідно початок і кінець багаторядкових коментарів.


echo "Мене звуть Вася"; 
/ / Це однорядковий коментар 
/ / У стилі С + + 
echo "Прізвище моя Петров"; 
/ * Це багаторядковий коментар. 
Тут можна написати кілька рядків. 
При виконанні програми все, що 
знаходиться тут (закоментоване), 
буде проігнороване. * / 
echo "Я вивчаю PHP"; 
# Це коментар в стилі 
# Оболонки Unix 
?> 
Приклад 1. Використання коментарів в PHP 

Змінні, константи й оператори

   Важливим елементом кожної мови є змінні, константи й оператори, застосовувані до цих змінним і констант. Розглянемо, як виділяються і обробляються ці елементи в PHP.




Змінні

   Змінна у PHP позначається знаком долара, за яким слідує її ім'я. Наприклад: $ My_var

   Ім'я змінної чутливо до регістру, тобто змінні $ my_var і $ My_var різні.

   Імена змінних відповідають тим же правилам, що й інші найменування в PHP: правильне ім'я змінної має починатися з букви або символу підкреслення з подальшим в будь-якій кількості літерами, цифрами або символами підкреслення.

   У PHP 3 змінні завжди присвоювалися за значенням. Тобто коли ви привласнюєте вираз змінної, всі значення оригінальному вираження копіюються в цю змінну. Це означає, наприклад, що після присвоєння однієї змінної значення іншої, зміна однієї з них не впливає на значення іншої. 
$ First = 'Text'; / / Надаємо $ first 
/ / Значення 
/ / 'Text' 
$ Second = $ first; / / Надаємо $ second 
/ / Значення 
/ / Змінної $ first 
$ First = 'New text'; / / Змінюємо 
/ / Значення 
/ / $ First 
/ / На 'New text' 
echo "Змінна з ім'ям first". 
"Дорівнює $ first 
"; 
/ / Виводимо значення $ first 
echo "Змінна з ім'ям second". 
"Дорівнює $ second"; 
/ / Виводимо значення $ second 
?> 
Приклад 2. Присвоєння за значенням 
Результат роботи цього скрипта буде наступним: 
Змінна з ім'ям first дорівнює New text 
Змінна з ім'ям second дорівнює Text




Константи

   Для зберігання постійних величин, тобто таких величин, значення яких не змінюється в ході виконання скрипта, використовуються константи. Такими величинами можуть бути математичні константи, паролі, шляхи до файлів і т.п. Основна відмінність константи від змінної полягає в тому, що їй не можна присвоїти значення більше одного разу і її значення не можна анулювати після її оголошення. Крім того, у константи немає приставки у вигляді знаку долара і її не можна визначити простим привласненням значення. Як же тоді можна визначити константу? Для цього існує спеціальна функція define (). Її синтаксис такий:

define ("Імя_константи", 
"Значення_константи", 
[Нечутливість _до_регістру])

   За замовчуванням імена констант чутливі до регістру. Для кожної константи це можна змінити, вказавши в якості значення аргументу Нечутливість _до_регістру значення True. Існує угода, за яким імена констант завжди пишуться у верхньому регістрі.

   Отримати значення константи можна, вказавши її ім'я. На відміну від змінних, не потрібно випереджати ім'я константи символом $. Крім того, для отримання значення константи можна використовувати функцію constant () з ім'ям константи в якості параметра. 
/ / Визначаємо константу 
/ / PASSWORD 
define ("PASSWORD", "qwerty"); 
/ / Визначаємо регістро незалежну 
/ / Константу PI зі значенням 3.14 
define ("PI", "3.14", True); 
/ / Виведемо значення константи PASSWORD, 
/ / Тобто qwerty 
echo (PASSWORD); 
/ / Теж виведе qwerty 
echo constant ("PASSWORD"); 
echo (password); 
/ * Виведе password і попередження, 
оскільки ми ввели регістру 
константу PASSWORD * / 
echo pi; 
/ / Виведе 3.14, оскільки константа PI 
/ / Регістронезалежна за визначенням 
?> 
Приклад 3. Константи в PHP

   Крім змінних, які декларуються користувачем, про які ми тільки що розповіли, в PHP існує ряд констант, що визначаються самим інтерпретатором. Наприклад, константа __FILE__ зберігає ім'я файлу програми (і шлях до нього), яка виконується в даний момент, __FUNCTION__ містить ім'я функції, __CLASS__ - ім'я класу,PHP_VERSION - версія інтерпретатора PHP. Повний список зумовлених констант можна отримати, прочитавши посібник з PHP.




Оператори

   Оператори дозволяють виконувати різні дії з змінними, константами і виразами. Вираз можна визначити як все, що завгодно, що має значення. Змінні і константи - це основні і найбільш прості форми виразів. Існує безліч операцій (і відповідних їм операторів), які можна робити з виразами. Розглянемо деякі з них докладніше.


Таблиця 1. Арифметичні оператори

Позначення

Назва

Приклад

+

Додавання

$a + $b

-

Віднімання

$a - $b

*

Множення

$a * $b

/

Ділення

$a / $b

%

Залишок від ділення

$a % $b


Таблиця 2. Строкові оператори

Позначення

Назва

Приклад

.

Конкатенація (додавання рядків)

$c = $a . $b (це рядок, що складається з $ a і $ b)


Таблиця 3. Оператори присвоювання

Позначення

Назва

Опис

Приклад

=

Присвоєння

Змінній ліворуч від оператора буде привласнене значення, отримане в результаті виконання яких-небудь операцій або змінній/константи із правої сторони

$a = ($b = 4) +5; ($a буде дорівнює 9, $b буде дорівнює 4)

+=

Скорочення

Додає до змінного число й потім привласнює їй отримане значення

$a += 5; (еквівалентно $a = $a + 5;)

.=

Назва

Скорочено позначає комбінацію операцій конкатенації й присвоювання (спочатку додається рядок, потім отримана рядок записується в змінну)

$b = "Привіт "; $b .= "всім"; (еквівалентно $b = $b . "всім";) У результаті: $b="Привіт всім"


Таблиця 4. Логічні оператори

Позначення

Назва

Опис

Приклад

And

И

$a і $b щирі (True)

$a and $b

&&

И

 

$a && $b

Or

Або

Хоча б одна зі змінних $a або $b істина (можливо, що й обидві)

$a or $b

||

Або

 

$a || $b

Xor

Що виключає або

Одна зі змінних істина. Випадок, коли вони обидві істині, виключається

$a xor $b

!

Інверсія (NOT)

Якщо $a=True, то !$a=False і навпаки

! $a


Таблиця 5. Оператори порівняння

Позначення

Назва

Опис

Приклад

==

Рівність

Значення змінних рівні

$a == $b

===

Еквівалентність

Рівні значення й типи змінних

$a === $b

!=

Нерівність

Значення змінних не рівні

$a != $b

<>

Нерівність

 

$a <> $b

!==

Нееквівалентність

Змінні не еквівалентні

$a !== $b

<

Менше

 

$a < $b

>

Більше

 

$a > $b

<=

Менше або дорівнює

 

$a <= $b

>=

Більше або дорівнює

 

$a >= $b


Таблиця 6. Оператори інкремента й декремента

Позначення

Назва

Опис

Приклад

++$a

Пре-Інкремент

Збільшує $a на одиницю й повертає $a




$a++

Пост-інкремент

Повертає $a, потім збільшує $a на одиницю

 

--$a

Пре-декремент

Зменшує $a на одиницю й повертає $a

 

$ a-a--

Пост-декремент

Повертає $a, потім зменшує $a на одиницю

 




Типи даних

PHP підтримує вісім простих типів даних. 
Чотири скалярних типи:

  • boolean (двійкові дані)

  • integer (цілі числа)

  • float (число з плаваючою крапкою або 'double')

  • string (рядки)


Два змішаних типу:

  • array (масиви)

  • object (об'єкти)


І два спеціальних типи:

  • resource (ресурси)

  • NULL (порожній тип)


Існують також кілька псевдотипів:

  • mixed (змішаний тип)

  • number (числа)

  • callback (зворотного виклику)

   У PHP не прийнято явне оголошення типів змінних. Переважно, щоб це робив сам інтерпретатор під час виконання програми в залежності від контексту, в якому використовується змінна. Розглянемо по порядку всі перераховані типи даних.




^ Тип boolean (логічний тип)

   Цей найпростіший тип, що висловлює істинність значення, тобто змінна цього типу може мати лише два значення - істина TRUE або брехня FALSE.

   Щоб визначити логічний тип, використовують ключове слово TRUE або FALSE. Обидва регістронезалежні. 
$ Test = True; 
?> 
Приклад 4. Логічний тип

   Логічні змінні використовуються в різних управляючих конструкціях (циклах, умовах тощо). Мати логічний тип, тобто приймати тільки два значення, чи істину, чи брехню, можуть також і деякі оператори (наприклад, оператор рівності). Вони також використовуються в керуючих конструкціях для перевірки будь-яких умов. Наприклад, в умовній конструкції перевіряється істинність значення оператора або змінної і залежно від результату перевірки виконуються ті чи інші дії. Тут умова може бути істинно або хибно, що якраз і відображає змінна і оператор логічного типу. 
/ / Оператор '==' перевіряє рівність 
/ / І повертає 
/ / Булеве значення 
if ($ know == False) {/ / якщо $ know 
/ / Має значення 
/ / False 
echo "Вивчай PHP!"; 

if (! $ know) {/ / те ж саме, що 
/ / І вище, тобто перевірка 
/ / Чи має $ know значення 
/ / False 
echo "Вивчай PHP!"; 

/ * Оператор == перевіряє, чи збігається 
значення змінної $ know з рядком 
"Вивчити PHP". Якщо співпадає, то 
повертає true, інакше - false. 
Якщо повернуто true, то виконується 
те, що всередині фігурних дужок * / 
if ($ know == "Вивчити PHP") 
{Echo "Почав вивчати";} 
?> 
Приклад 5. Використання логічного типу




^ Тип integer (цілі)

   Цей тип задає число з безлічі цілих чисел Z = {..., -2, -1, 0, 1, 2, ...}. Цілі можуть бути вказані у десятковій, шістнадцятковій або вісімковій системі числення, за бажанням з попереднім знаком «-» або «+».

   Якщо ви використовуєте вісімкову систему числення, ви повинні перед числом ставити 0 (нуль), для використання шістнадцяткової системи потрібно поставити перед числом 0x. 
# Десяткове число 
$ A = 1234; 
# Від'ємне число 
$ A = -123; 
# Вісімкове число (еквівалентно 
# 83 у десятковій системі) 
$ A = 0123; 
# Шістнадцяткове число (еквівалентно 
# 26 у десятковій системі) 
$ A = 0x1A; 
?>

   Розмір цілого залежить від платформи, хоча, як правило, максимальне значення близько двох мільярдів (це 32-бітове знакова). Беззнакові цілі PHP не підтримує.

   Якщо ви визначите число, що перевищує межі цілого типу, воно буде інтерпретовано як число з плаваючою крапкою. Також якщо ви використовуєте оператор, результатом роботи якого буде число, що перевищує межі цілого, замість нього буде повернуто число з плаваючою крапкою.

   У PHP не існує оператора ділення цілих. Результатом 1/2 буде число з плаваючою крапкою 0.5. Ви можете навести значення до цілого, що завжди округлює його в меншу сторону, або використовувати функцію round (), округлюються значення за стандартними правилами. Для перетворення змінної до конкретного типу потрібно перед змінною вказати в дужках потрібний тип. Наприклад, для перетворення змінної $ a = 0.5 до цілого типу необхідно написати (integer) (0.5) або (integer) $ a або використовувати скорочений запис (int) (0.5). Можливість явного приведення типів за таким принципом існує для всіх типів даних (звичайно, не завжди значення одного типу можна перевести в інший тип). Ми не будемо заглиблюватися у всі тонкощі приведення типів, оскільки PHP робить це автоматично залежно від контексту.




^ Тип float (числа з плаваючою крапкою)

   Числа з плаваючою крапкою (вони ж числа подвійної точності або дійсні числа) можуть бути визначені за допомогою будь-якого з наступних синтаксисів: 
$ A = 1.234; 
$ B = 1.2e3; 
$ C = 7E-10; 
?>

   Розмір числа з плаваючою крапкою залежить від платформи, хоча максимум, як правило, ~ 1.8e308 з точністю близько 14 десяткових цифр.




Тип string (рядки)

   Рядок - це набір символів. У PHP символ - це те ж саме, що байт, це означає, що існує рівно 256 різних символів. Це також означає, що PHP не має вбудованої підтримки Unicode. У PHP практично не існує обмежень на розмір рядків, тому немає абсолютно ніяких причин турбуватися про їх довжину.


Рядок у PHP може бути визначений трьома різними способами:

  • за допомогою одинарних лапок;

  • за допомогою подвійних лапок;

  • heredoc-синтаксисом.


Одинарні лапки

   Найпростіший спосіб визначити рядок - це укласти його в одинарні лапки «'». Щоб використовувати одинарні лапки всередині рядка, як і в багатьох інших мовах, перед нею необхідно поставити символ зворотної косої межі «\», тобто екранувати її. Якщо зворотній слеш повинен йти перед одинарними лапками або бути в кінці рядка, необхідно продублювати його «\ \ '».

   Якщо всередині рядка, укладеного в одинарні лапки, зворотній слеш «\» зустрічається перед будь-яким іншим символом (відмінним від «\» і «'»), то він розглядається як звичайний символ і виводиться, як і всі інші. Тому зворотну косу риску необхідно екранувати, тільки якщо вона знаходиться в кінці рядка, перед останньою лапками.

   У PHP існує ряд комбінацій символів, які починаються з символу зворотнього косого слеша. Їх називають управляючими послідовностями, і вони мають спеціальні значення, про які ми розповімо трохи пізніше. Так от, на відміну від двох інших синтаксисів, змінні і керуючі послідовності для спеціальних символів, що зустрічаються в рядках, взятих в одинарні лапки, не обробляються.


echo 'Також ви можете додавати до рядка 
символ нового рядка таким чином, 
бо це нормально '; 
/ / Виведе: Щоб вивести 'треба 
/ / Перед нею поставити \ 
echo 'Щоб вивести \' треба перед '. 
'Нею поставити \ \'; 
/ / Виведе: Ви хочете видалити C: \ *.*? 
echo 'Ви хочете видалити C: \ \ *.*?'; 
/ / Виведе: Це не вставить: \ n новий рядок 
echo 'Це не вставить: \ n новий рядок'; 
/ / Виведе: Змінні $ expand також 
/ / $ Either не підставляються 
echo 'Змінні $ expand також $ either'. 
'Не підставляються'; 
?> 
Приклад 6. Використання керуючих послідовностей 

^ Подвійні лапки

   Якщо рядок помістити у подвійні лапки «" », то PHP розпізнає більшу кількість керуючих послідовностей для спеціальних символів. Деякі з них наведені в таблиці 7.

Послідовність

Значення

\n

Новий рядок (LF або 0x0A (10) в ASCII)

\r

Повернення каретки (CR або 0x0D (13) в ASCII)

\t

Горизонтальна табуляція (HT або 0x09 (9) в ASCII)

\\

Зворотній слеш

\$

Знак долара

\"

Подвійна лапки

   Найважливішою властивістю рядків у подвійних лапках є обробка змінних.


^ Heredoc

   Інший спосіб визначення рядків - це використання heredoc-синтаксису. У цьому випадку рядок повинен починатися з символу <<<, після якого йде ідентифікатор. Закінчується рядок цим самим ідентифікатором. Закриваючий ідентифікатор повинен починатися в першому стовпці рядка. Крім того, ідентифікатор повинен відповідати тим же правилам іменування, що і всі інші позначки в PHP: містити тільки буквено-цифрові символи і знак підкреслення і починатися з цифри або знака підкреслення.

   Heredoc-текст веде себе так само, як і рядок в подвійних лапках, при цьому їх не маючи. Це означає, що вам немає необхідності екранувати лапки в heredoc, але ви як і раніше можете використовувати перераховані вище керуючі послідовності. Змінні всередині heredoc теж обробляються.


$ Str = <<
Приклад рядка, що охоплює кілька 
рядків, з використанням 
heredoc-синтаксису 
EOD; 
/ / Тут ідентифікатор - EOD. Нижче 
/ / Ідентифікатор EOD 
$ Name = 'Вася'; 
echo <<
Мене звуть "$ name". 
EOD; 
/ / Це виведе "Мене звуть" Вася ". 
?> 
Приклад 7. Використання heredoc-синтаксису 
Зауваження: Підтримка heredoc була додана в PHP 4. 

^ Тип array (масив)

   Масиви (arrays) - це впорядковані набори даних, що представляють собою список однотипних елементів.

   Існує два типи масивів, що розрізняються за способом ідентифікації елементів.

  1. У масивах першого типу елемент визначається індексом у послідовності. Такі масиви називаються простими масивами.

  2. Масиви другого типу мають асоціативну природу, і для звернення до елементів використовуються ключі, логічно пов'язані зі значеннями. Такі масиви називають асоціативними масивами.

   Важливою особливістю PHP є те, що PHP, на відміну від інших мов, дозволяє створювати масиви будь-якої складності безпосередньо в тілі програми (скрипта).

   Масиви можуть бути як одновимірними, так і багатовимірними.




^ Прості масиви та списки в PHP

   При зверненні до елементів простих індексованих масивів використовується цілочисельний індекс, що визначає позицію заданого елемента.


^ Прості одномірні масиви:

   Узагальнений синтаксис елементів простого одновимірного масиву:

$ Ім'я [індекс];

   Масиви, індексами яких є числа, які починаються з нуля - це списки
/ / Простий спосіб ініціалізації масиву 
$ Names [0] = "Апельсин"; 
$ Names [1] = "Банан"; 
$ Names [2] = "Груша"; 
$ Names [3] = "Помідор"; 
/ / Тут: names - ім'я масиву, а 0, 1, 2, 3 - індекси масиву 
?>

   Доступ до елементів простих масивів (списків) здійснюється наступним чином: 
/ / Простий спосіб ініціалізації масиву 
$ Names [0] = "Апельсин"; 
$ Names [1] = "Банан"; 
$ Names [2] = "Груша"; 
$ Names [3] = "Помідор"; 
/ / Тут: names - ім'я масиву, а 0, 1, 2, 3 - індекси масиву 

/ / Виводимо елементи масивів в браузер: 
echo $ names [0]; / / Висновок елемента масиву names з індексом 0 
echo "
"; 
echo $ names [3]; / / Висновок елемента масиву names з індексом 3 
/ / Виводить: 
/ / Апельсин 
/ / Помідор 
?>

   З технічної точки зору різниці між простими масивами і списками немає.

   Прості масиви можна створювати, не вказуючи індекс нового елемента масиву, це за вас зробить PHP. Ось приклад: 
/ / Простий спосіб ініціалізації масиву, без вказівки індексів 
$ Names [] = "Апельсин"; 
$ Names [] = "Банан"; 
$ Names [] = "Груша"; 
$ Names [] = "Помідор"; 
/ / PHP автоматично присвоїть індекси елементів масиву, починаючи з 0 

/ / Виводимо елементи масивів в браузер: 
echo $ names [0]; / / Висновок елемента масиву names з індексом 0 
echo "
"; 
echo $ names [3]; / / Висновок елемента масиву names з індексом 3 
/ / Виводить: 
/ / Апельсин 
/ / Помідор 
?> 
   У розглянутому прикладі ви можете додавати елементи масиву names простим способом, тобто не вказуючи індекс елемента масиву:

$ Names [] = "Яблуко";

   Новий елемент простого масиву (списку) буде додано в кінець масиву. Надалі, з кожним новим елементом масиву, індекс буде збільшуватися на одиницю.




^ Прості багатовимірні масиви:

   Узагальнений синтаксис елементів багатовимірного простого масиву:

$ Ім'я [індекс1] [індекс2] .. [індексN];


Приклад простого багатовимірного масиву: 
/ / Багатомірний простий масив: 
$ Arr [0] [0] = "Овочі"; 
$ Arr [0] [1] = "Фрукти"; 
$ Arr [1] [0] = "Абрикос"; 
$ Arr [1] [1] = "Апельсин"; 
$ Arr [1] [2] = "Банан"; 
$ Arr [2] [0] = "Огірок"; 
$ Arr [2] [1] = "Помідор"; 
$ Arr [2] [2] = "Гарбуз"; 

/ / Виводимо елементи масиву: 
echo "
  1   2   3

Схожі:

Програма Основний синтаксис icon«Методи, моделі та інформаційні технології в управлінні соціально-економічними, екологічними та технічними системами»
Основний текст основний текст основний текст основний текст основний текст основний текст основний текст основний текст основний...
Програма Основний синтаксис iconНазва статті прізвище та ініціали
Основний текст основний текст основний текст основний текст основний текст основний текст основний текст основний текст основний...
Програма Основний синтаксис iconВступ 5 1 огляд існуючих рішень 6
...
Програма Основний синтаксис iconНазва проекту (назва ідеї)
Основний текст основний текст основний текст основний текст основний текст основний текст основний текст основний текст основний...
Програма Основний синтаксис iconНазва проекту (назва ідеї)
Основний текст основний текст основний текст основний текст основний текст основний текст основний текст основний текст основний...
Програма Основний синтаксис iconНазва статті
Основний текст основний текст основний текст основний текст основний текст основний текст основний текст основний текст основний...
Програма Основний синтаксис iconНазва Ім’я Прізвище
Основний текст Основний текст Основний текст Основний текст Основний текст Основний текст Основний текст Основний текст Основний...
Програма Основний синтаксис iconСтилістичний синтаксис Яра Славутича
Пентилюк М.І. Стилістичний синтаксис Яра Славутича // Вісник Таврійської фундації (Осередку вивчення української діаспори): Літературно-науковий...
Програма Основний синтаксис icon«затверджую» Ректор С. В. Савченко 2012 р. Програма
Прийменник. Сполучник 10. Синтаксис. Типи речень. Підмет 11. Присудок у реченні
Програма Основний синтаксис iconДокументи
1. /Синтаксис. Просте речення Word.doc
2. /Синтаксис....

Додайте кнопку на своєму сайті:
Документи


База даних захищена авторським правом ©zavantag.com 2000-2013
При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання відкритою для індексації.
звернутися до адміністрації
Документи