Виклад основного матеріалу. При програмному способі наступне випадкове число icon

Виклад основного матеріалу. При програмному способі наступне випадкове число




Скачати 31.97 Kb.
НазваВиклад основного матеріалу. При програмному способі наступне випадкове число
Дата14.09.2012
Розмір31.97 Kb.
ТипДокументи

УДК 004.358

ПРОГРАМНЕ ГЕНЕРУВАННЯ РВП(0; 1)

Лєвошко Д. М.

Науковий керівник Жадлун З. О.

Існують три способи дістати рівномірну випадкову послідовність чисел, розподілених на відрізку [0, 1]: табличний, програмний і фізичне генерування.

Кожен із цих способів має свої переваги та недоліки, але беручи до уваги тему доповіді розглянемо більш детально лише програмній спосіб генерування РВП(0; 1). Програмний спосіб генерування дуже швидкий та зручний але він як і інші має свої недоліки.

Мета дослідження. Мета дослідження заклечається в аналізі програмного способу генерування РВП та розробці способів усунення його недоліків, адже послідовності випадкових чисел є необхідними в імітаційному моделюванні, кожного разу, коли на хід модельованого процесу впливає випадковий чинник, його вплив імітується за допомогою спеціально організованого розіграшу (жеребкування). При побудові стохастичних імітаційних моделей ці числа дають змогу генерувати випадкові події або випадкові величини з довільним розподілом.

^ Виклад основного матеріалу. При програмному способі наступне випадкове число дістають за допомогою рекурентного співвідношення



Ця функція містить різні арифметичні та логічні операції. Однак зараз найчастіше застосовується метод генерації випадкових чисел, що грунтується на використанні рівняння

frame1

при виконанні наступних умов frame2

Відзначимо, що R - це попереднє число, а R - наступне. Формула така проста, що ви можете подумати, що генерувати випадкові числа просто. Проте, це пастка: наскільки добре працює дана формула, дуже сильно залежить від значення а і m. Вибір значень інколи більшою мірою мистецтво, ніж наука. Існують складні правила, які можуть допомогти вибрати значення; проте, ми розглянемо лише декілька простих правил і прикладів. Модуль (m) має бути досить великим, оскільки він визначає область випадкових чисел. Вибір множника а і прирости с є дуже складним завданням. У загальному випадку множник може бути задоволений великим, а приріст - маленьким. Безліч спроб і перевірок необхідна, аби створити хороший генератор.

Багато генераторів випадкових чисел не застосовні, оскільки вони породжують не рівномірний розподіл або мають короткий цикл повторення. Навіть коли ці недоліки не дуже впадають в очі.

Рішення полягає в створенні різних генератори і комбінуванні їх під управлінням однієї головної функції. Дана функція вибирає між двома з них, грунтуючись на результаті третьої. За допомогою цього методу ви можете отримати дуже довгий період і зменшити вплив циклів і зсувів. Функція, звана CombRandom, показана тут, здійснює комбінування виводів генераторів Ran1, Ran2, Random:

frame3

frame4

Результат Ran2 використовується для того, щоб вирішити, Ran1 або Random видасть значення головної функції CombRandom. При такому методі період головної функції рівний або більше суми періодів Random і Ran1. Таким чином, даний метод робить можливим породження послідовності з дуже довгим періодом. Можна легко змінювати суміш Random і Ran1 зміною константи в операторові if, аби отримати бажаний розподіл між цими двома генераторами. Крім того, можна додати додаткові генератори і здійснювати вибір між ними для здобуття ще довшого періоду.

^ Висновки та перспективи подальших досліджень. Випадковість елементів послідовності призводить до такого парадоксу, що будь-яка послідовність може бути як випадковою, так і невипадковою залежно від того, як ця послідовність отримана. Згенеровані за допомогоу програмних методів випадкові числа називаються псевдовипадковими (псевдо... від грец.  — обман, вигадка, помилка; відповідає поняттям «несправжній», «неправильний»), оскільки між двома сусідніми числами існує залежність. Функцію вибирають складною, що включає логічні перетворення, аби згадана залежність практично не впливала на результат.

Але надмірне ускладнення функції генератора РВП не завжди є гарним варіантом, альтернативним виходом з даної ситуації є комбінування генераторів під управлінням однієї головної функції. За допомогою цього методу ви можете отримати дуже довгий період і зменшити вплив циклів і зсувів.


Список використаної літератури:

  1. Ситник В. Ф., Орленко Н. С. Імітаційне моделювання: Навч. посібник.—К.: КНЕУ, 1998.— 232 с.

  2. Сытник В.Ф. Основы машинной имитации производственных и организационно-экономических систем. — К.: УМК ВО, 1988. — 188 с.

  3. Советов Б.Я., Яковлев С.А. Моделирование систем. — М.: Высш. шк., 1985. — 271 с.

  4. Клейн Дж. Статистические методы в имитационном модели-ровании. — М.: Статистика, 1978. — Т.1 — 222 с., Т.2 — 335 с.

  5. Тарануха Н. А., Гринкруг Л. С. и др. Обучение программированию: язык Pascal. – М.: Солон-пресс, 2009. – 384с.

Схожі:

Виклад основного матеріалу. При програмному способі наступне випадкове число iconЩо обґрунтовується (рубрика «Постановка проблеми»); навести аргументи на користь сформульованої ідеї (гіпотези) (рубрика «Виклад основного матеріалу дослідження»
Стаття це текст, який читають інші люди. Тому: текст має бути ретельно вичитаний, з узгодженими відмінками, без тавтологій
Виклад основного матеріалу. При програмному способі наступне випадкове число iconЩо обґрунтовується (рубрика «Постановка проблеми»); навести аргументи на користь сформульованої ідеї (гіпотези) (рубрика «Виклад основного матеріалу дослідження»
Стаття це текст, який читають інші люди. Тому: текст має бути ретельно вичитаний, з узгодженими відмінками, без тавтологій
Виклад основного матеріалу. При програмному способі наступне випадкове число iconА) Які з перерахованих нижче випадкових величин (в в.) є дискретними І які значення вони можуть набувати: а) число попадань в мішень при 10 незалежних пострілах; б) відхилення розміру виробленої деталі від стандарту; в) число нестандартних виробів в партії з 200 деталей; г) число очок, що випали на
Тема 13. Дискретний розподіл ймовірностей на множині значень випадкової величини
Виклад основного матеріалу. При програмному способі наступне випадкове число iconСекція: C
Получается число в интервале от 0 до Далее по линейной пропорции определяется оценка в интервале от 2 до Тоесть число 0 соответствует...
Виклад основного матеріалу. При програмному способі наступне випадкове число iconСекція: C
Получается число в интервале от 0 до Далее по линейной пропорции определяется оценка в интервале от 2 до Тоесть число 0 соответствует...
Виклад основного матеріалу. При програмному способі наступне випадкове число iconСекція: Ш
Получается число в интервале от 0 до Далее по линейной пропорции определяется оценка в интервале от 2 до Тоесть число 0 соответствует...
Виклад основного матеріалу. При програмному способі наступне випадкове число iconСекція: Ш
Получается число в интервале от 0 до Далее по линейной пропорции определяется оценка в интервале от 2 до Тоесть число 0 соответствует...
Виклад основного матеріалу. При програмному способі наступне випадкове число iconШипулін В. Д., Постоєнко О. В. Лабораторний практикум у програмному забезпеченні
Лабораторний практикум у програмному забезпеченні "ArcView gis" навчального курсу "Основи гіс" (Для студентів 3 курсу денної І заочної...
Виклад основного матеріалу. При програмному способі наступне випадкове число iconВивчення української мови в москві
Основний текст статті починається через один рядок після назви. Виклад матеріалу може розбиватися на розділи. Посилання в тексті...
Виклад основного матеріалу. При програмному способі наступне випадкове число icon49 Всеукраинская ученическая олимпиада по математике
Вася задумал натуральное число, умножил его на 13, зачеркнул последнюю цифру результата, полученное число умножил на 7, опять зачеркнул...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Документи


База даних захищена авторським правом ©zavantag.com 2000-2013
При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання відкритою для індексації.
звернутися до адміністрації
Документи