1) Миша: Царство тварини; Тип хордові, Клас ссавці, Ряд мишоподібні (гризуни), родина мишині. Всь­ого родина мишині вміщує 5 родів та 10 видів Цей тип мишей не є темою лекції icon

1) Миша: Царство тварини; Тип хордові, Клас ссавці, Ряд мишоподібні (гризуни), родина мишині. Всь­ого родина мишині вміщує 5 родів та 10 видів Цей тип мишей не є темою лекції




Скачати 75.39 Kb.
Назва1) Миша: Царство тварини; Тип хордові, Клас ссавці, Ряд мишоподібні (гризуни), родина мишині. Всь­ого родина мишині вміщує 5 родів та 10 видів Цей тип мишей не є темою лекції
Дата28.06.2012
Розмір75.39 Kb.
ТипДокументи







■ •■ ' ■■ ■■■ ■ ■" ■ ■■■■■'■■■





отже, у нашому тлінному світі миші бувають двох основних типів:

1) Миша: Царство — тварини; Тип — хордові, Клас — ссавці, Ряд — мишоподібні (гризуни), родина мишині. Всь­ого родина мишині вміщує 5 родів та 10 видів... Цей тип мишей не є темою лекції.

2) Миша: комп'ютерний маніпулятор, призначений для визна­чення координат (х,у). Як ви зрозуміли, саме про цей тип ми й по­говоримо.

Відразу вас повідомлю, що розглядати ми будемо тільки класичну мишу із кулькою всередині. Ніяких оптичних, радіо чи інших варіацій.

Історія миші як комп'ютерного маніпулятора дуже довга, заплу­тана та цікава. Сповнена багатьох таємниць та подій, вона привер­тає до себе увагу дослідників та вчених... Стоп! Я ж наче лекцію читаю, а не сагу. Хоча, чом би й ні...

Камради, а ви взагалі знаєте, що наша улюблена миша — гібрид? Так, справжнісінький гібрид. Ні, не чорнобильський. Хоча ще як подивитися (певно, хромосоми лягли добре ©). А гібрид цей був отриманий шляхом перехресного схрещення двох абсолютно різних, хоча в чомусь схожих винаходів. От про них ми й поговоримо.

На початку п'ятдесятих років військово-морський флот Канади за­мовив нові комп'ютеризовані радари, обладнані одним з перших графічних інтерфейсів. Для них вже тоді була конче потрібна система позиціону­вання курсору, щоб оператор міг вказати точку на екрані «жуком» (так тоді курсор називався). Розробники подумали, потім ще раз по­думали і нарешті придумали використати для цієї благородної мети кулю із гладкою поверхнею. Першим, що спало їм на думку, була куля для боулінгу. Одразу видно, чим вони займалися ©. Так народився трекбол, який і є першим винаходом, що нас цікавить. Всі вмить уя­вили цей трекбол у себе на столі поряд із монітором ©. Всього в ме­жах проекту було зроблено 9 трек болів, по два на кожен із чотирьох кораблів, і один для наземної спостережної станції. Після завершення проекту військові не спромоглися знайти іншого використання трекбо­лу, в результаті на кілька років він був забутий. Через секретність про­екту розробники навіть не запатентували технологію. Британський і американський флоти теж не досягли розуміння геніальності винахо­ду, принаймні у достатньому для купівлі прав розмірі. А радянський флот і не питали ©. Не звернувши на себе уваги, трекбол кілька років провалявся на поличці через відсутність нагальної необхідності у та­кому пристрої. Трохи відкладемо багатостраждальний трекбол в сто­рону і зосередимось на історії іншого винаходу...

Офіційно винахідником комп'ютерної миші вважається (та таким і є насправді) Даг Енгельбарт). Інже­нерна кар'єра Дугласа почалася в 1948 році після закінчення універ­ситету штату Орегон в одній з лабораторій, що згодом ввійшла в склад NА5А. Саме там аж до 1955 року він займався радарними системами, перш за все — системами відображення інформації. Зро­зуміло, що тоді зображення на екран виводилось без цифрової об­робки. І можливо, що саме Енгельбарту першому спало на думку об'єднати компютер з екраном для виведення інформації та оциф-рованих зображень. Зараз нам це здається тривіальним, але тоді до широкого розповсюдження дисплеїв залишалося ще років із 10.

Саме тоді Енгельбарту довелося зіткнутися із суровою реальністю життя. Ідеї талановитого вченого та інженера, що на десятиліття ви­передили свій час, не могли бути зрозумілими іншим. Даг Енгель­барт з сумом згадує, як він бився, намагаючись пояснити свої пог­ляди на комп'ютер іншим, у різних інстанціях, але всюди йому відмовляли. Від дійшов аж до самого Девіда Паккарда у компанії Нешіеіі-Раскага1, але навіть він не знайшов ідеї Дага корисними для своєї фірми.

Енгельбарту залишалося тільки одне — знайти гроші для відкрит­тя, власної лабораторії. І вона була створена під назвою augmentation research centre (АRС) у дослідницькому інституті Stanford (SRI) Стенфордського університету. Під час роботи у Стенфордському науково-дослідницькому інституті у Каліфорнії Енгельбарт брав участь у створенні комп’ютерної системи N1-5. Під час роботи над, можливо, першою у світі інтерактивною системою для роботи з текстами і зображеннями, Енгельбарт та інші співробітники 5КІ дійшли висновку, що жоден маніпулятор з тих, що існували на той час, не відповідав їхнім вимогам. Щоб знайти підходи до ідеального, був ви­конаний аналіз можливостей маніпуляторів і побудована таблиця їх влас­тивостей. Вже на основі цієї таблиці були визначені необхідні парамет­ри пристрою, що тоді ще не існував. Саме цей пристрій і став мишею...

Перший екземпляр такого маніпулятора був зроблений інжене­ром Біллом Інглішем , а програми для нього писав Джефф Руліфсон . Це була проста дерев'яна короб­ка з двома дисками і великою червоною кнопкою згори. Спочатку шнур був розташований попереду, але його швидко перенесли на­зад, щоб він не плутався і не заважав. Цю мишку було неможли­во пересувати навскіс.

А сам Даг Енгельбарт обізвав свій пристрій Х-У (індикатор позиції Х-У для дисплейної сис­теми). Власне слово «миша» з'явилось спонтанно





Звичайно, ніхто не сказав: «Ось, саме цей пристрій краще всіх, давайте використовувати саме його». Роботи тривали. У 1966 році команда Енгельбарта зв'язалась із НА5А і домовилась про організацію серії випробувань всіх пристроїв-указників, що існували на той час, з метою раз і назавжди чітко визначити, який пристрій є найзручнішим, найшвидшим та найточнішим. У NАSА трохи подумали і погодили­ся із необхідністю провести такі тести, стали їх фінансувати.

Була розроблена серія випробувань. Наприклад, комп'ютер спадковим чином генерував точку на екрані, а курсор кидав десь в
інше місце. Оператор-тестер (а не тостер ©) мав сполучити точку
і курсор. Заміряли час, необхідний на виконання такої операції. У
тестуванні брали участь світлові стила, джойстики та інші подібні
пристрої. Але миша була краще всіх Наприклад, при використанні стила у оператора забирало забагато часу, щоб взяти стило в
руку, піднести його до екрану, знов покласти на місце. А джойсти­ки не давали необхідної точності указнику.

Хоча миша показала себе краще всіх, NАSА, через специфіку своїх завдань, втратила до неї інтерес, адже у невагомості викорис­товувати мишу неможливо.

Мишу Енгельбарта продемонстрували широкому загалові у 1968 році разом із всією системою ІЧЦЗ на Осінній Об'єднаній Комп'ютерній Конференції . Мишка мала три кнопки однакового розміру.

Трохи пізніше розробка Енгельбарта потрапила в теплі обійми ком­панії Хегох. Саме у дослідницькому центрі Хегох в Пало-Альто миш­ка набула майже сучасного вигляду. Тут, щоправда, невідомо, чи інже­нери Хегох витягнули із темного кутка канадську розробку, чи справді вирішили відкрити Америку наново, але два диски Енгельбарта бу­ли замінені на кульку так, що нова миша стала схожою на трекбол. Компанія Хегох вперше зробила мишу частиною персонально комп'юте­ра Хегох на початку 70-х. Саме тоді вона стала доступною зви­чайним смертним... тобто звичайним користувачам, звісно.

В 1979 році компанія Хегох познайомила компанію Аррlе з де­якими своїми розробками, зокрема із мишкою. Остання ідеї швид­ко підхопила, використовуючи мишу з комп'ютерами Арріе та Арpіе МасіпtosН. До речі, Стенфордський Дослідницький Інститут (місце роботи команди Енгельбарта) продав ліцензію на мишу са­ме компанії Арріе. На жаль, люди, що продали мишу, не до кінця розуміли всю її революційність і комерційну цінність, тому нова власність коштувала Арріе всього лише $40 000. Тоді розробники ще більше наблизили мишу до її сучасного вигляду, зробивши конструкцію розбірною, що дало можливість виймати кульку і чис­тити гризуна зсередини. Крім того, з метою спрощення конструкції миші залишили лише одну кнопку, на превеликий жаль Енгельбар­та. В результаті у 1983 році на ринку з'явився Аррlе— пер­ший комп'ютер із справжнім віконним користувацьким інтерфейсом, а його миша стала першою мишею, що отримала справжнє розпов­сюдження за межами дослідницьких лабораторій.

Щодо подальшої історії, вона не така цікава, оскільки мишу ста­ли пхати у свої комп'ютери всі кому не ліньки...

А зараз я хочу трохи докладніше зупинитись на внутрішній конструкції нашого піддослідного.

За час свого існування миша витерпіла величезну кількість вип­робувань, експериментів та змін. Ще у доісторичні часи два диски були замінені кулькою, що крутила два валики, пов'язані з диска­ми, на які були нанесені струмопровідні ділянки. Цих ділянок на дисках торкались щітки. Коли струмопровідні ділянки замикалися, курсор рухався, інакше — стояв на місці. Звичайно, така конструкція була дуже ненадійною. Струмопровідні ділянки забруднювались, щітки поступово стиралися. Тому наступним кроком стало створен­ня оптомеханічної миші. Саме такою й користується більшість із нас. Звісно, хто не перейшов на оптичні...

В оптомеханічної миші диски мають прорізи і схожі на зубчаті ко­леса. З одної сторони знаходиться світловий діод, з іншої — фото­приймач. Коли між діодом і приймачем нема зуба, і світло проходить вільно — є контакт, курсор рухається. Інакше — ні. Конструкція проста як молоток, надійна як молоток і перевірена роками успішно­го використання, як той самий вірний людству молоток.

Нарешті підходимо до завершення. Ви дізналися, як створюва­лась миша, як вона працює, і на завершення я хотів би сказати декілька слів про її винахідника, Дугласа Енгельбарта.

Якщо ви думаєте, що Дуглас став міліардером після успіху сво­го творіння, то ви глибоко помиляєтесь. Комп'ютерна миша при­несла йому і славу, і успіх, але лише через 30 років після її народ­ження. Патент на мишу, строк якого зараз вже вичерпано, був скла­дений абсолютно невдало. Він розповсюджував свою дію не на са­му ідею маніпулятора, а лише на механізм зчитування даних за до­помогою двох діаметрально розташованих коліс. Сучасні миші, як ви знаєте, мають інші механізми, а тому компанії, що їх випуска­ють, вільні від будь-яких зобов'язань перед винахідником.

Тут можна згадати підприємливого американця Зінгера, який за-пантетував голку з вушком, чим забезпечив собі патентні виплати незалежно від конструкції швейної машинки.

Публічне визнання авторства Енгельбарта відбулося тільки в 1998 році, коли йому була присуджена премія, що має грошовий еквівалент у розмірі $500 тис. Вона була зас­нована для нагородження за видатні винаходи. Практично відра­зу відбулася ще одна визначна подія — присудження Енгельбар-ту асоціацією (АСМ) премії ш. Алана Тюрінга. Цю премію, значно скромнішу в плані грошо­вої винагороди — $25 тис, іноді називають Нобелевською премією в галузі обчислювальної техніки. Вона стала академічним визнан­ням інших робіт ученого, що стали основою ряду ключових тех­нологій у сучасних комп'ютерних системах, інтерактивних засо­бах і мережах.

Ось така цікава і сумна історія трапилася із звичайною комп'ютер­ною мишкою.




Схожі:

1) Миша: Царство тварини; Тип хордові, Клас ссавці, Ряд мишоподібні (гризуни), родина мишині. Всь­ого родина мишині вміщує 5 родів та 10 видів Цей тип мишей не є темою лекції iconБаранецька Оксана Георгіївна, вчитель інформатики Чернівецького ліцею №3 медичного профілю одномірні масиви
Для зберігання та обробки в програмах складних видів даних використовують структуровані типи. Вони утворюються об’єднанням простих...
1) Миша: Царство тварини; Тип хордові, Клас ссавці, Ряд мишоподібні (гризуни), родина мишині. Всь­ого родина мишині вміщує 5 родів та 10 видів Цей тип мишей не є темою лекції iconМетодические указания для подготовки к госэкзамену по истории зарубежной культуры Вопрос Отличительные особенности первобытной культуры
Обратите внимание на то, что первобытность самый древний тип культуры, который существовал на Земле, самый продолжительный тип культуры,...
1) Миша: Царство тварини; Тип хордові, Клас ссавці, Ряд мишоподібні (гризуни), родина мишині. Всь­ого родина мишині вміщує 5 родів та 10 видів Цей тип мишей не є темою лекції iconПерший змістовний модуль «людина, її зовнішність та характер. Родина. Професії»
Практичне заняття №1. Діагностичний тест. Ознайомлення з підручником “A way to success”
1) Миша: Царство тварини; Тип хордові, Клас ссавці, Ряд мишоподібні (гризуни), родина мишині. Всь­ого родина мишині вміщує 5 родів та 10 видів Цей тип мишей не є темою лекції iconСхема аналізу лекції
Тип лекції (вступна; інформаційна (тематична); заключна (підсумкова); оглядова; нетрадиційна (наприклад, лекція-брифінг, лекція-конференція,...
1) Миша: Царство тварини; Тип хордові, Клас ссавці, Ряд мишоподібні (гризуни), родина мишині. Всь­ого родина мишині вміщує 5 родів та 10 видів Цей тип мишей не є темою лекції icon1. My Family
Розпитайте свого друга, якого ви давно не бачили, про його сім`ю. Довідайтесь, яка у нього родина, скільки дітей, ким працює його...
1) Миша: Царство тварини; Тип хордові, Клас ссавці, Ряд мишоподібні (гризуни), родина мишині. Всь­ого родина мишині вміщує 5 родів та 10 видів Цей тип мишей не є темою лекції icon1. My Family
Розпитайте свого друга, якого ви давно не бачили, про його сім`ю. Довідайтесь, яка у нього родина, скільки дітей, ким працює його...
1) Миша: Царство тварини; Тип хордові, Клас ссавці, Ряд мишоподібні (гризуни), родина мишині. Всь­ого родина мишині вміщує 5 родів та 10 видів Цей тип мишей не є темою лекції iconМовленнєва тематика першого курсу родина. Члени родини. Біографія. Виховання дітей у родині
Система освіти Об’єднаного Королівства. Проблеми сучасної школи в Україні та в країнах, мова яких вивчається
1) Миша: Царство тварини; Тип хордові, Клас ссавці, Ряд мишоподібні (гризуни), родина мишині. Всь­ого родина мишині вміщує 5 родів та 10 видів Цей тип мишей не є темою лекції iconРозділ 1 ортогональне проекціювання
Мету практичних занять, умовні позначення та символи, тип та товщину ліній І методичні рекомендації до засвоєння заняття 1 за темою...
1) Миша: Царство тварини; Тип хордові, Клас ссавці, Ряд мишоподібні (гризуни), родина мишині. Всь­ого родина мишині вміщує 5 родів та 10 видів Цей тип мишей не є темою лекції icon„затверджую”
Початок роботи над новою ініціативною темою «Стан імунологічної резистентності людини та білих мишей при впливі деприваційних факторів...
1) Миша: Царство тварини; Тип хордові, Клас ссавці, Ряд мишоподібні (гризуни), родина мишині. Всь­ого родина мишині вміщує 5 родів та 10 видів Цей тип мишей не є темою лекції iconКалендар 1 тур – 10. 11. 2013
Календар 1 тур – 10. 11. 2013 Червона Слобода – Одна Родина 2: 4 «Вікторія-Східноєвропейський університет» – Матусів 3: 1 Ураган-2...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Документи


База даних захищена авторським правом ©zavantag.com 2000-2013
При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання відкритою для індексації.
звернутися до адміністрації
Документи