Програма творчого конкурсу для вступників напряму підготовки «Музичне мистецтво» icon

Програма творчого конкурсу для вступників напряму підготовки «Музичне мистецтво»




Скачати 93.62 Kb.
НазваПрограма творчого конкурсу для вступників напряму підготовки «Музичне мистецтво»
Дата20.03.2013
Розмір93.62 Kb.
ТипПрограма


МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ, МОЛОДІ ТА СПОРТУ УКРАЇНИ

Тернопільський національний педагогічний університет

імені Володимира Гнатюка

Інститут мистецтв


«Затверджую»

Ректор

Тернопільського національного

педагогічного університету

імені Володимира Гнатюка

_______________ В.П. Кравець

_______________2013 р.


Програма

творчого конкурсу

для вступників напряму підготовки

«Музичне мистецтво»

(на базі повної загальної середньої освіти)


^ Тернопіль – 2013


Програма творчого конкурсу для вступників напряму підготовки «Музичне мистецтво» (на базі загальноосвітньої школи). – Тернопіль, 2013. – 9 с.

Програму склали:

Декан Інституту мистецтв, кандидат педагогічних наук, доцент Стельмащук З.М.

Завідувач кафедри інструментального виконавства, кандидат психологічних наук, доцент Лазаревська О.М.


^ Пояснювальна записка


Підготовка фахівця музичного мистецтва передбачає наявність базових музично-виконавських умінь, вокальних даних абітурієнта з метою їх розвитку в процесі навчання у Вузі для майбутньої роботи як в якості учителя музики так і організатора позакласної та позашкільної музично-виховної діяльності учнів.

Програма творчого конкурсу складена на основі програм з музичного інструменту та вокалу дитячої музичної школи (школи мистецтв).

Програма творчого конкурсу призначена для вступників до Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка за спеціальністю «Музичне мистецтво»

Програма творчого конкурсу має на меті перевірити:

  1. уміння і навички володіння музичним інструментом;

  2. уміння і навички володіння голосовим апаратом.

Перевірка практичних умінь і навичок відбувається у формі прослуховування гри на музичному інструменті та виконання вокальних творів.

Творчий конкурс проводиться у два тури відповідно до встановленого розкладу з оцінюванням кожного туру за шкалою від 100 до 200 балів.

Абітурієнт, який не набрав мінімальної кількості балів (140) до наступного туру не допускається.


Структура і зміст творчого конкурсу


1. Практичні уміння і навички

1.1. Виконати на музичному інструменті два твори, різних за характером.


Фортепіано

орієнтовна складність:

Бах Й.С. Триголосні інтенції, прелюдії і фуги з ДТК, сонати, сонатини за вибором Іч. або всі ін.

Бетховен Л. Сонати складності № 1, 5, 6,25

Гайдн Й. Соната №7 D-dur (Іч.)

Шопена Ф. Етюди, полонези

Мендельсон Ф .Пісня без слів

Лисенко М. Експромт

Ревуцький Л. Етюди, полонези

Жук О. Поема

Чайковський П. Травень. Білі ночі з циклу «Пори року» тв.37

Косенко В. Балетна сцена

^ Баян, акордеон

орієнтовна складність:

Гендель Г. Сарабанда.

Бах Й. Арія, Менует d-moll

Бетховен Л. Соната c-moll,

Моцарт В. Легенька сонатина

Корецький М. Варіації на тему Паганіні

Кузнецов А. Баянчик.

Клементі М. Сонатина F-dur

Чайкін М. Вальс

Різоль М. Старовина полька

Плейєль М. Сонатина

Чайковський П. Італійська пісенька

Шостакович Д. Шарманка

Брамс І. Венгерський танець

Вебер К. Вальс

Сорока В. Вибрані твори.

Скрипка

орієнтовна складність:

Шольц П. Фантазія

Зноско-Боровський О. Гумореска

Оріманс Р. Концертіно a-moll

Раков М. Прелюдія №3

Лисенко М. Елегія

Бандура

орієнтовна складність:

Баштан С. Варіації на тему укр. нар. пісні «Пливе човен»

Герасиенко О. Пасакалія

Марченко І. Рондо

Лисенко М. переклад А.Омельченка «Хвилина розпачу»

Герасименко О. Варіації на тему укр. нар. пісні «Ой на горі сніг біленький»

Гулак-Артемовський С.. пер А.Омельченка «Український танок»

^ Духові та ударні інструменти

орієнтовна складність:

Лисенко М. Елегія

Моцарт В.А. Турецьке рондо

Пешетті Д. Престо

Чайковський П. Романс, Ноктюрн

Альбіноні Т. Концерт Es-dur (ІІІ-IV ч.)

Гінецінський Д. Скерціно

Бах Й.С.Прелюдія

Степовий Я. Танець

Скарлатті Д. Соната e-moll


1.2. Виконати два вокальних твори, різних за характером:

один – a capella,

другий – під власний супровід.


Орієнтовна складність:

^ Українські народні пісні:

Обр. Лисенка М. А у тих багачок

Ой джигуне, джигуне

Ой маю я чорні брови

Ой піду я до млина

Ой ходила дівчина бережком

Ой важу я, важу

Ой коню мій, коню

Без тебе, Олесю

Там, де Ятрань круто в’ється

Обр. Людкевика С. Ой кум до куми

Ой співаночки мої

Залітай, залітай

Ой продала дівчина серце

Обр. Лятошинського Б. Ой у полі тихий вітер віє

Обр. Стеценка К. Ой чого ти, дубе

Обр. Єдлічка А. Чи я в лузі

Хусточка

Обр. Косенка В. Взяв би я бандуру

Обр. Заремби В. Дивлюсь я на небо

Обр. Надененка Ф. Стоїть гора висока

Чорнії брови

Місяць на небі

Ой не світи, місяченьку

Обр. Скорика М. Через сад-виноград


^ Твори зарубіжних композиторів:

Бетховен Л. Бабак

Глінка М. Гуде вітер вельми в полі

Не щебече соловейку

Жайворонок

Гурильов О. И скучно, и грустно

Улетела пташечка

Гуно Ш. Арія Зібеля з опери «Фауст»

Романс Зібеля

Гріг Г. Люблю тебе

Пісня Сольвейг


^ 2. Критерії оцінювання

2.1. З музичного інструменту:


195-200 – високий художній рівень виконання програмового матеріалу, всебічне розкриття стильових ознак музичного твору, відповідність інтерпретації, високий артистизм та сценічна культура;

^ 188-194 – високий художній рівень виконання інструментальних творів, всебічне розкриття стилю та жанру виконуваних творів;

180-187 – належний художній рівень виконання програмового матеріалу, допущення окремих неточностей при трактуванні стилю і жанру твору;

^ 170-179 – належний художній рівень виконуваних творів, допущення окремих неточностей при виконанні шрихів;

160-169 – належний художній рівень виконуваних творів, допущення окремих неточностей при виконанні шрихів, динамічних відтінків;

^ 150-159 – високий художній рівень виконання програмового матеріалу, допущення текстових помилок;

140-149 – належний художній рівень виконуваних творів, допущення текстових помилок (темп, метро ритм, штрихи, поверхове відтворення стильових особливостей творів);

^ 130-139 – зрив під час виконання твору;

120-129 – недовиконання твору до кінця;

100-119 – невиконання твору.

2.2. З вокалу:

195-200 – високий художній рівень виконання програмового матеріалу, розкриття вокальної природності голосу (гнучкості, легкості у виконанні різних технічних, динамічних та штрихових прийомів);

188-194 – високий художній рівень виконання програмового матеріалу, розкриття вокальної природності голосу (гнучкості, легкості у виконанні різних технічних, динамічних прийомів, допущення деяких штрихових неточностей);

180-187 – високий художній рівень виконання програмового матеріалу, розкриття вокальної природності голосу (гнучкості, легкості у виконанні різних технічних прийомів, допущення деяких динамічних та штрихових неточностей);

170-179 – високий художній рівень виконання програмового матеріалу, розкриття вокальної природності голосу (гнучкості, легкості у виконанні прийомів, допущення деяких технічних, динамічних та штрихових неточностей);

160-169 – високий художній рівень виконання програмового матеріалу, допущення окремих неточностей в передачі засобів музичної виразності;

150-159 – високий художній рівень виконання програмового матеріалу, допущення окремих неточностей в передачі засобів музичної виразності (млявість дикції);

140-149 – виразне, інтонаційно чисте виконання програмового матеріалу, але допущення ряду помилок (супровід співу надто голосним акомпанементом, форсований звук, темпові, ритмічні неточності, поверхове відтворення музичного образу твору);

^ 130-139 – часткове виконання завдання з порушенням інтонації, спів без опори на дихання, зрив під час виконання твору;

120-129 – інтонаційно нечисте виконання програмового матеріалу, відсутність ладового відчуття, недовиконання твору до кінця;

100-119 – невиконання твору


^ 3. Рекомендована література

3.1. З музичного інструменту:

Фортепіано:

  1. Барвінський В.С. Три прелюдії. – Дрогобич.– 2006.

  2. Бах Й.С. Англійські сюїти // Urtext під ред.. Г.Грошера. – М.– 1982.

  3. Бах Й.С. Інтенції для фортепіано // Ред.. Ф.Бузоні, 2-е вид. – К.:–1988.

  4. Бах Й.С. Маленькі прелюдії і фуги для фортепіано (Уртекст). – М.–1987.

  5. Бах Й.С. Французькі сюїти. – Краків.– 1972.

  6. Бетховен Л. Сонати для фортепіано: в 4-х томах/ ред. А.Б.Гольденвейзера.– М.– 1962-1964.

  7. Бетховен Л. 32 Сонати для фортепіано: в 3-х томах / Ред..А.Шнабеля.– М.– 1982-1985.

  8. Гайдн Й. Избранные сонаты для фортепиано. Вип. 3 / Ред. Л.Ройзмана. – М.– 1966.

  9. Гайд Й. Сонати для фортепіано / Ред. К.А. Мартінсена. – К.–1975.

  10. Моцарт В.А. Нетрудные сонаты для фортепиано: В 2-х томах / Ре. А.Б.Гонденвейзера. – М.– 1965.

  11. Моцарт В.А. Сонаты для фортепиано: В 2-х томах / Ред. К.Мартинсена и В.Вайсмана. – Л.– 1982-1983.

  12. Лисенко М. Твори для фортепіано Том ХІІ, XVI. – Київ. – 1952.

  13. Лист Ф. Ноктюрн №3. – М.– 1983.

  14. Людкевич С. Фортепіанні п’єси для молоді. – Тернопіль.– 1998.

  15. Мендельсон Ф. Песни без слов. – М.–1975.

  16. Нижанківський Н. Коломийка. – Тернопіль.– 1998.

  17. Нижанківський Н. Фортепіанні твори для молоді. – Тернопіль– 1996.

  18. Клементі М. Сонати.

  19. Рахманінов С. Этюды-картины. – М.–1973.

  20. Шопен Ф. Ноктюрны, Прелюдии, Мазурки, Вальсы, Полонезы, Экспромты. – Варшава.

  21. Ревуцький Л. Вибрані твори для фортепіано. – К.– 1993.

  22. Фільц Б. Фортепіанні цикли. – Тернопіль.– 2002.

  23. Шамо І. «Гумореска», 12 прелюдій, «Тарасові думи» (6 новел для ф-н), «Веснянка».

  24. Шуберт Ф. Экспромты и Музыкальные моменты для ф-н. М.–1981.

  25. Шуман Р. Вибрані твори для фортепіано. – К.– 1979.

  26. Штогаренко О. Етюди-картини (присвячена С.Рахманіну)

Баян

  1. Баян 1-5 класи ДМШ.– К.:Музична Україна,1983

  2. Власов В. Цикл Концертні п’єси для баяна, акордеона. Вип. 3.– Тернопіль.– 2005

  3. Губанов В. Цикл Концертні п’єси для баяна, акордеона. Вип. 2.– Тернопіль.– 2005

  4. Зубицький В. Цикл Концертні п’єси для баяна, акордеона. Вип. 1.– Тернопіль.– 2005

  5. Хрестоматія баяніста 1-2 кл.ДМШ.– М.– 1981

  6. Хрестоматія баяніста 3-4 кл ДМШ.– М.– 1979

  7. Хрестоматія баяніста 5 кл. ДМШ. – М.– 1980

  8. Хрестоматія баяніста. 4 курс музичних училищ.– М.– 1982

Бандура:

  1. Баштан С. Школа гри на бандурі. – К. – 1981.

  2. Опринко М. Школа гри на бандурі. – К. – 1967.

  3. Бандура. Учбовий репертуар для учнів V класу ДМШ. Упор. А. Омельченко. – Київ. – 1970.

  4. Альбом бандуриста. Вип. ІІ. Упорядники: С.Баштан, В.Петренко. – К. – 1991.

  5. Герасименко. О. Навчально-методичний посібник для початкових спеціал. мист. Навч.закл. – Львів, 2006.

Скрипка

  1. Ямпольський Т. Пьєси для скрипки з ф-но. – М. – 1981.

  2. Родіонов К., Фортунатов К. Хрестомані для скрипки: Пьесы и произведения крупной формы. – М. – 1990.

  3. Фортунатов К. Юний срипач в Іч. К. – 1991.

  4. Скібін В. Концертні твори зар. комп.-романтиків. – М. – 1986.

  5. Ямпольський Т. Пьесы советских композиторов. – М. – 1980.

  6. Стеценко В. Збірник п’єс українських композиторів. – Львів. – 1958.

  7. Твори українських композиторів. – Тернопіль. – 1997.

  8. Зноско-Боровський О. Альбом юного скрипача – К. – 1961.



Духові та ударні інструменти

  1. Платонов Н. Школа игры на флейте. – М., 1988.

  2. Назаров Н. Школа игры на гобое. – М., 1955.

  3. Розанов С. Школа игры на кларнете. – М., 1968.

  4. Михайлов Л. Школа игры на саксофоне. – М., 1975.

  5. Терехин Л. Школа игры на фаготе. – М., 1954, 1972, 1981.

  6. Арбан Ж. Школа игры на трубе. – М., 1990.

  7. Солодуев В. Школа игры на валторне. – М., 1976.

  8. Блажевич В. Школа игры на тромбоне. І та ІІ ч. – М., 1958.

  9. Лебедев А. Школа игры на тубе в 2-х част. – М., 1975, 1984.


3.2. З вокалу:

  1. Білаш О. Вокальні твори. Т.2.– К. – 1981.

  2. Білаш О. Материна пісня.– К. – 1975

  3. Кос-Анатольський А. Вокальні твори. – К. – 1984.

  4. Кренців Я. Сольний спів Вокально-педагогічний репертуар. – К. – 2005.

  5. Майборода П. Вибрані пісня. – К. – 1978.

  6. Пісні України. Вокальні твори. – К. – 1972.

  7. Романсы и песни (репертуар начинающего певца). – М. – 1982.

  8. Хрестоматія вокально-педагогічного репертуару. – М.:Музика,1969.

  9. Хрестоматія для співу. Народні пісні І, ІІ ч.– М. – 1978.


Схожі:

Програма творчого конкурсу для вступників напряму підготовки «Музичне мистецтво» iconПрограма творчого конкурсу напряму підготовки «образотворче мистецтво»
Програма творчого конкурсу для вступників напряму підготовки «Образотворче мистецтво» для вступників на базі повної загальної середньої...
Програма творчого конкурсу для вступників напряму підготовки «Музичне мистецтво» iconМіністерство освіти І науки, молоді та спорту україни
Програма творчого конкурсу для вступників напряму підготовки «Музичне мистецтво» (на базі загальноосвітньої школи). – Тернопіль,...
Програма творчого конкурсу для вступників напряму підготовки «Музичне мистецтво» iconПрограма творчого конкурсу для вступників напрямів підготовки
Метою творчого конкурсу є виявлення рівня професійної придатності вступників напрямів підготовки „Образотворче мистецтво", „Дизайн",...
Програма творчого конкурсу для вступників напряму підготовки «Музичне мистецтво» iconПрограма співбесіди для вступників напряму підготовки «Музичне мистецтво»
Програма співбесіди для вступників напряму «Музичне мистецтво» на базі повної загальної середньої освіти. – Тернопіль, 2013. –11...
Програма творчого конкурсу для вступників напряму підготовки «Музичне мистецтво» iconМіністерство освіти І науки, молоді та спорту України
Програма творчого конкурсу для вступників на окр спеціаліста за напрямом підготовки «Музичне мистецтво» (на основі базової вищої...
Програма творчого конкурсу для вступників напряму підготовки «Музичне мистецтво» iconМіністерство освіти І науки, молоді та спорту України
Програма творчого конкурсу для вступників на окр магістра за напрямом підготовки «Музичне мистецтво» (на основі базової та повної...
Програма творчого конкурсу для вступників напряму підготовки «Музичне мистецтво» iconПрограма творчого конкурсу з образотворчого мистецтва для спеціальності 020205 Образотворче мистецтво
Вступне фахове випробування з дисципліни «Образотворче мистецтво» для вступників на базі загальноосвітньої школи буде проводитися...
Програма творчого конкурсу для вступників напряму підготовки «Музичне мистецтво» iconМіністерство освіти І науки, молоді та спорту україни
Програма творчого конкурсу для вступників на спеціальність «Музичне мистецтво» (на базі освітньо-кваліфікаційного рівня «молодший...
Програма творчого конкурсу для вступників напряму підготовки «Музичне мистецтво» iconМіністерство освіти І науки, молоді та спорту України
Програма творчого конкурсу для вступників напряму підготовки «Образотворче мистецтво» (на базі загальноосвітньої школи). – Тернопіль:...
Програма творчого конкурсу для вступників напряму підготовки «Музичне мистецтво» iconМіністерство освіти І науки, молоді та спорту України
Програма творчого конкурсу для вступників напряму підготовки «Образотворче мистецтво» (на базі освітньо-кваліфікаційного рівня «молодший...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Документи


База даних захищена авторським правом ©zavantag.com 2000-2013
При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання відкритою для індексації.
звернутися до адміністрації
Документи